Select Page

Ramainya Yang Mengaku Sultan Sulu

Rasanye ini kali kedua aku baca ade lagi rakyat Filipina yang mengaku dirinya sebagai sultan..haisshh..berapa banyak sultan daa korang ni..cubalah bawa bincang2 dulu sebelum nak mengaku tu..buat kecoh je diorang ni..dahlah masuk negara kita sesuka hati je..pastu buat...

Pengalaman Mengecat Tembok Pagar Rumah

Citernye bermula dari tahun lepas lagi, aku dan wife upah orang untuk buat tembok pagar rumah kami. Alhamdulillah, tembok tersebut siap sepenuhnya pada bulan Feb 2012, walaupun terlewat sikit dari plan asal di sebabkan masalah cuaca, tapi takpe, asalkan aku berpuas...

Kalendar Astronomi 2013

Baru-baru ni, aku ade terbaca artikel di kosmo online mengenai dunia astronomi, seronok juga membacanya, maklumlah aku ni banyak sangat tak tau tentang dunia luar, sesekali baca seperti dapat merungkai persoalan kejadian Allah s.w.t yang kita tidak dapat bayangkan....

Mandi manda di Sg.Bantang, Bekok

Cerita ni dah lama berlaku sebenarnya..tahun lepas kami merancang nak ke air terjun di gunung ledang, tapi disebabkan pada waktu itu, sedang musim hujan dan demi keselamatan, kami pun ubah plan untuk ke Sungai Bekok. Kat mana sg.bekok ni ek? Aku first time dengar...

Tenangnya Hati Apabila Hutang Langsai

Sekarang ni hatiku rasa sangat lapang, kerana telah melangsaikan hutang yang membelenggu diriku selama setahun. Sebenarnya hutang tu adalah pinjaman peribadi yang aku buat untuk bina tembok rumah aku ni. Rumah aku adalah rumah corner lot, rumah murah takde pagar..bila...

Pengalaman Sakit Mata

Sudah dua minggu aku kene sakit mata, dan dah dua minggu jugalah aku duduk bertapa dirumah kerana diberikan MC oleh doktor. Alkisahnya bermula apabila rakan sepejabat aku kene sakit mata akibat berjangkit daripada anak dia. Anak dia tu pun berjangkit daripada...

Kad Kahwin Kitorang..Satu Kenangan

Apabila setiap pasangan yang nak berkahwin, mende yang tak kurang pentingnya yang kene ade mestilah kad jemputan kahwin kan? ada yang sanggup mengeluarkan bajet yang besar semata-mata untuk kad perkahwinannya. Tapi aku tak lah sampai macam tu, biasa2 je, yang penting...